2008. január 16., szerda

4. Nap - 2008. január 15.

Éjfél után érkeztünk meg Almeriaba, abba a városba, ahonnan a komp indult. Itt még meg kellett oldanunk egy feladatot, ami igencsak elhúzódott. John Lennon szobrát kellett megtalálni. Meg is találtuk, de mivel erősen hajnalodott, úgy döntöttünk, hogy nem megyünk szállodába aludni. Az éjszakát John mellett töltöttük.
Reggel korán elindultunk a komphoz. Megvettük a jegyeket, majd várakozás következett. Mivel a kocsi igen magas, így a legutolsók között engedtek fel minket. Fél 10 után el is indultunk Afrika felé. Az kompút kb. 3 és fél óra volt, amit leginkább alvással töltöttünk. Krisztiánnak akadt némi problémája a gyomrával, de a horizont folyamatos bámulása kihúzta őt a bajból J Annak ellenére, hogy mindenki minimum 3 órás várakozásra számított a marokkói határon, nekünk kb. 30 óránkba telt átjutni. Hát igen… J
Nador városa felé tartva megdöbbentő látvány tárult a szemünk elé. Elmondhatatlan mennyiségű szemét, vályogkunyhók, és iszonyat rossz minőségű utak fogadtak. Welcome to Africa! A szállodánk marokkói mértékkel 4 csillagos volt. Nem panaszkodom, volt meleg víz, ágy, mi kellhet még?! A tisztaságot inkább nem firtatnám.
A szállodában nagyon kedvesek voltak az emberek, segítettek a fiúknak egy szerelőt keríteni. Igaz elég messze a szállástól, de legalább volt. Az autón folyamatosan kb. 15 ember dolgozott, rendkívül szakszerűen, miután kézzel, lábbal, rajzokkal sikerült nekik elmagyarázni, hogy mit is kéne megreparálni. Ezek a következők voltak: kipufogó tömítés, motorblokk tömítés, egy laza olajcsere, a CB antenna felkerült a tetőre, és a lengéscsillapítót is helyrerakták. Több helyet bejártuk alkatrészt keresve. Eközben megtapasztalhattuk a nadori taxizás gyönyöreit… A szerelést kb. 7-re be is fejezték, nagyon korrektek voltak, amiért cserébe kaptak egy csomó ajándékot, persze a javítás árán felül. Ezután visszamentünk a szállodába, és a jól megérdemelt pihenés következett.