2008. január 3., csütörtök

Nemzetközi segítséggel támadják a Szaharát a magyar csapatok


Chewbacca jelmezben és Velorex-szel a 2008-as Budapest-Bamakon

Budapest, 2008. január 3. – Lázas munkában vannak a Budapest-Bamako, a Nagy Afrikai Futam szervezôi, hogy jövô hét szombatra mindennel elkészüljenek. Ekkor ugyanis közel 400 résztvevô áll majd rajthoz Budapesten, Londonban, Lisszabonban és Brüsszelben. A 300 fôs magyar kontingens számára a Parlament elôtt dördül majd el a rajtpisztoly január 12-én reggel 8-kor. Az Angliából, Portugáliából és Belgiumból induló csapatok január 15-én a spanyol tengerparton, Almeriánál csatlakoznak a magyar legény- és leányságokhoz.

“Évrôl évre nagyobb a nemzetközi érdeklôdés a futam iránt” – nyilatkozta Villám Géza, ex-rádiós, a futam kitalálója. “A lengyel, cseh és szlovák indulók mellett most egyre több brit, norvég, német, belga és portugál csapat is versenybe száll” – tette hozzá a szervezô.

A Budapest-Bamakon verseny - és túra kategóriában lehet indulni. A versenyzôk tájékozodási feladatokkal és a napi etapok pontos teljesítésével szerezhetnek pontot. A túra kategóriában indulóknak a táv leküzdése a cél. Viszont az összes induló részt vesz a Teréz Anya Jótékonysági díjért vívott küzdelemben. Ezt az idén is az a csapat kapja, amelyik a legkiemelkedôbb jótékonysági munkát végzi a Bamako Rally során.

A Budapest Flotta névre hallgató csapat például egy mentôautóval indul, amelyet a futam után egy mali falunak adnak ajándékba. Az Afrikai Magyar Egyesület és a norvég Polar Bears csapat adományaiból pedig már el is készült az a kút, amely egy piciny szaharai faluban 300 családnak biztosít majd tiszta ivóvizet. “Hihetetlen nagy ajándék ez. A Budapest-Bamakot örökre imáinkba fogjuk foglalni” – mondta a munkák befejeztével El Geddiyában a település elöljárója.

A pontversenyben is kiélezett küzdelemre lehet számítani, hiszen a magyar szervezésû futamon eddig mindig szlovák csapatok végeztek a dobogós helyeken. Északi szomszédaink hegemóniáját szeretné megtörni a DLC Racing Africa csapat. Autójukat a nyolcszoros magyar tereprally bajnok Gál “Baba” István építette. “Fô célunk, hogy a verseny történetében először egy magyar csapat tagjai vehessék át az elsô helyért járó kupát” – nyilatkozta Dobrosi Zsolt a DLC kapitánya.

A jótékony és versengő résztvevôk mellett a Budapest-Bamakora oly jellemző „flúgosok“ is szép számban képviseltetik magukat. Budapestrôl rajtol az az angol duó, akik egy Kis Polskival szeretnék átszelni a nagy sivatagot. A Family Frost For Africa csapata egy zenélô fagyis kocsival indul, de lesz Ikarus csuklós busz, Dacia, Velorex és tehén mintás URAL is. A legbizarabb induló minden bizonnyal az a férfi lesz, aki nem merte a feleségének elmondani, hogy benevezett a Budapest-Bamako idei futamára. Identitása megörzéséért a Star Wars egyik híres figurájának, Chewbacca-nak, öltözve szeretné megtenni a közel 9000 kilométeres távot. “Otthon azt mondtam, hogy szakmai továbbképzésre megyek”- mondta a rejtélyes résztvevô.

A harmadik alkalommal megrendezendő futam mezőnye 2008. január 12-én rajtol a Parlament elôl, és 8896 kilométer megtétele után érkezik a Mali Köztársaság fôvárosába január 27-én.

Nincsenek megjegyzések: